Věrnostním systémem je míněn zákaznický kontový věrnostní systém, který lékárna (řetězec lékáren) provozuje pro podporu prodeje. Příkladem je věrnostní systém PHARMACARD, věrnostní systém Družstvo lékáren, Karta zdraví.
Věrnostní systémy v souladu se svými propozicemi obvykle předpokládají zpracování OÚ zákazníků v rozsahu Jméno, Bydliště, Datum narození, Telefon, Email.
Pro zpracování těchto osobních údajů v souladu s GDPR je třeba, aby subjekt (zákazník) údajů udělil souhlas se zpracováním osobních údajů
Jak zpracovávat osobní údaje v souladu s GDPR?
Aby byly osobní údaje zpracovávány v souladu s GDPR musí být splněna jedna z následujících podmínek:
• subjekt údajů udělil souhlas se zpracováním osobních údajů
V současné době má lékárna registrační formulář s OÚ, který byl vyplněn a podepsán v okamžiku registrace zákazníka do věrnostního systému. Tento "starý" formulář bohužel neodpovídá požadavkům GDPR. Proto je nutné u všech zákazníků získat souhlas se zpracováním OÚ v souladu s GDPR ve formě podepsaného "nového" formuláře (dále v textu je Souhlas).
Pozn: Anonymní konta a karty V rámci PharmaCard není možné aktivně používat anonymní konta a karty.
Možné situace a scénáře při jejich řešení
1/ Stávající zákazník s PharmaCard nemá souhlas v souladu s GDPR
2/ Stávající zákazník s PharmaCard má souhlas v souladu s GDPR
3/ Nový zákazník s PharmaCard 4/ Dodatečné poskytnutí Souhlasu u stávajícího zákazníka
1/ Stávající zákazník s PharmaCard nemá Souhlas v souladu s GDPR Jedná se o novou registraci stávající zákazníka s PharmaCard
Scénář
1. Zákazník přichází, probíhá nákup
2. Zákazník uplatňuje PharmaCard, RX zjišťuje, že zákazník neposkytl Souhlas 2.1 Je zobrazen dialog pro vyjádření souhlasu se zpracováním OÚ a se zasíláním marketingových informací 2.2 Expedující informuje zákazníka k čemu souhlas je a jaké dopady má nevydání souhlasu 3. Rozhodnutí zákazníka o vydání či nevydání Souhlasu 3.1 Zákazník poskytne Souhlas, 3.1.1 Expedující vytiskne předvyplněný formulář,
3.1.2 Formulář je podepsán 3.1.3 Expedice pokračuje s PharmaCard
3.2 Zákazník neposkytne Souhlas nebo se odmítne vyjádřit, 3.2.1 Po potvrzení je zobrazena informace o dopadech neposkytnutí Souhlasu 3.2.2 Zákazník je informován 3.2.3 Expedice pokračuje bez PharmaCard
.png)
.png)
|
|
Sekce s nastavením, vyjádřením Souhlasu - současný stav
|
.png)
|
|
Sekce s nastavením, vyjádřením Souhlasu - stav, na který bude Souhlas nastaven
|
.png)
|
|
Tlačítko pro tisk předvyplněného formuláře Souhlasu
|
.png)
|
|
Nápovědný, informativní text pro komunikaci expedujícího se zákazníkem
|
2/ Stávající zákazník s PharmaCard má Souhlas v souladu s GDPR Jedná se o stávajícího zákazníka s PharmaCard, který již Souhlas poskytl.
Scénář
1. Zákazník přichází, probíhá nákup
2. Zákazník uplatňuje PharmaCard, RX zjišťuje, že zákazník již poskytl Souhlas 3. RX nezobrazuje žádná upozornění, expedice pokračuje s PharmaCard
3/ Nový zákazník s PharmaCard Jedná se o registraci nového zákazníka do věrnostního systému PharmaCard a to v souladu s GDPR
Scénář
1. Zákazník přichází, probíhá nákup
2. Expedující informuje o možnostech věrnostního systému PharmaCard 3. Zákazník projeví zájem o účast ve věrnostním systému PharmaCard
4. Expedující informuje o nutnosti poskytnout Souhlas
5. Rozhodnutí zákazníka o vydání či nevydání Souhlasu 5.1 Zákazník je ochoten poskytnout Souhlas 5.1.1 Expedující zavede kartu do RX (jen číslo), kartu si ponechá
5.1.2 Expedující vytiskne prázdný registrační formulář s číslem karty 5.1.3 Expedující uplatní novou kartu v současné expedici 5.1.4 Je dokončen nákup s výhodami PharmaCard 5.1.5 Zákazník vyplní registrační formulář na vhodném místě 5.1.6 Po předání vyplněného registračního formuláře zákazník dostane svoji kartu
5.2 Zákazník neposkytne Souhlas 5.2.1 Je dokončen nákup bez výhod PharmaCard
4/ Dodatečné poskytnutí Souhlasu u stávajícího zákazníka Jedná se o dodatečné poskytnutí Souhlasu u zákazníka, který v některé z předchozích expedic odmítl poskynout Souhlas a tento fakt byl do RX zaznamenán.
V tomto případě se jedná o situaci velmi podobnou situaci 1/ tzn. po uplatnění PharmaCard RX zjistí, že zákazník neposkytl Souhlas nebo se nevyjádřil a zobrazí dialog pro poskytnutí Souhlasu. Postup je jako u 1/
..
|