Navigation: RADIX help verze 1.12.96 > Objednávka zboží, statistiky, normování >

Postupy při chybách při odeslání objednávky a při zpracování defektního listu

Previous Next

 

 

 

Postupy při chybách při odeslání objednávky

a při zpracování defektního listu

6010

 

Při elektronickém objednávání mohou nastat situace, kdy nedošlo ke správnému odeslání objednávky, doručení defektního listu, apod. a kdy nesprávná reakce na tento stav vede ke zbytečně komplikované nebo pracné opravě.

 

1. Nebyl doručen defektní list

 

Popis situace

Jedná se o situaci, kdy objednávka byla úspěšně odeslána, dodavatelem zpracována, dodavatel odeslal zpět defektní list, ale tento defektní list nebyl z nějakého důvodu doručen a zpracován v Radixu.

 

Doporučené řešení pro nahodilý výpadek při doručení defektního listu

Situaci je nejlépe řešit okamžitým přerušením objednávací sekvence, zrušením celé objednávky u dodavatele prostřednictvím telefonu a opakováním odeslání.

Důvodem pro tento postup je to, že položky objednávky, které byly odeslány a k nimž nebyl doručen defekt jsou v rozpracované objednávce ponechány a stav zboží na cestě není navýšen. Pokud by nebyla objednávací sekvence přerušena, nepotvrzené položky budou odeslány k dalšímu dodavateli a mohlo by dojít k duplicitnímu objednání zboží.

 

Doporučené řešení pro opakovaný výpadek při doručení defektního listu

Pokud není opakovaně doručen defektní list a při ověření u dodavatele je zjištěno, že objednávka opakovaně došla v pořádku, je nejlépe se domluvit s dodavatelem, že poslední objednávka je platná, telefonicky si odsouhlasit potvrzené položky a tyto položky potvrdit v rozpracované objednávce jako objednané telefonem.

 

Upozornění

Není možné spoléhat na to, že se objednávka při opakovaném odeslání u dodavatele sama stornuje. Někteří dodavatelé deklarovali, že objednávka se stejným číslem ve stejném dni se ignoruje, ale tato funkčnost není u všech dodavatelů dostupná a spolehlivá, proto s ní Radix nepočítá.

Objednávací sekvence Radixu proto přiřazuje jednotlivým odesláním unikátní čísla, které se skládají z čísla objednávky 0002405-01, kdy prvních 6 čísel je pořadové číslo, 7.+8.číslo je rok, číslo za pomlčkou je pořadové číslo v rámci odesílací sekvence. V systému dodavatele se číslo objednávky zobrazuje právě v tomto formátu a je nutné se na něj odkazovat.

  

2. Objednávku se nepodařilo odeslat

 

Popis situace

Jedná se o situaci, kdy se objednávku nepodařilo odeslat z některého z následujících důvodů:

- spojení na internet není k dispozici

- transakční server www.e-lekarna.cz není dostupný, probíhá profylaktika, instalace

- objednávku se nepodařilo validovat

 

Doporučené řešení

Situaci je nejlépe řešit okamžitým přerušením objednávací sekvence, telefonickým ověřením, zda objednávka nebyla doručena a případným zrušením celé objednávky.

Po zjištění a odstranění příčiny je možné opakovat odeslání.

 

 

Hlášení o chybovém stavu

Radix ohlašuje chybový stav následujícím dialogovým oknem, z něhož je možné zjistit číslo, pod kterým byla objednávka odeslána k dodavateli. Dialog zároveň umožňuje přerušit objednávací sekvenci.

 

Odstavení transakčního serveru www.e-lekarna.cz

Během provozu transakčního serveru může dojít k plánovanému nebo mimořádnému přerušení provozu. Plánovaná přerušení budou probíhat tak, aby se minimalizoval vliv na objednávání a uživatelé o nich budou informováni.

 

 

 

Copyright © 2024 RXSW / JSpl