Navigation: RADIX help verze 1.12.96 > ERP, EPOU - rezervace >

Postup zpracování rezervace

Previous Next

 

 

 

 

Postup zpracování rezervace v RX

 

Tato kapitola popisuje postup při zpracování rezervace eRp a ePou v RX.
Kapitola nepopisuje postup při vytváření rezervace ve webové aplikaci.
 



1. Monitoring rezervací na webovém úložiště do RX
RX průběžně pravidelně podle nastaveného intervalu (výchozí je 10 min ) monitoruje, zda pro lékárnu neexistují v úložišti nestažené rezervace. Pokud takové rezervace existují je jejich počet v členění eRp, ePou zobrazen v tiketu v liště ikon.
 

 

Automaticky probíhá stahování informace o rezervacích nestažených do RX.
Stahování  rezervací neprobíhá automaticky, ale na pokyn lékárny.
 

 

Poklepáním na tiket je možné otevřít agendu Rezervace eRp a ePou, která umožňuje rezervace z úložiště stáhnout a zpracovávat.


Stiskem pravého tlačítka myši na tiketu se zobrazí lokální menu

 

Volba Aktualizovat tiket provede načtení informace o nestažených rezervacích mimo pravidelnou periodu, slouží pro případ, kdy je třeba zjistit aktuální stav v úložišti rezervací ihned.
Volba Vypnout avízo o rezervacích eRp a ePou slouží k potlačení pravidelného načtení informace o nestažených rezervacích pro případ nějakého problému s konektivitou nebo chyby v úložišti rezervací.

 

 


 

2. Stahování rezervací z webového úložiště do RX
Stahování rezervací z webového úložiště do RX se provádí v agendě Rezervace eRp a ePou  poklepáním na označený piktogram.
 

 

Stažením rezervace do RX je konkrétní rezervace v úložišti nastavena na stav Staženo a není možné ji znovu stáhnout
resp. lze ji stáhnout, ale po zásahu správce úložiště (IT oddělení :).

Po stažení je rezervace zařazena do seznamu rezervací a stav zpracování  rezervace v RX má hodnotu "Staženo", tím je rezervace připravena k dalšímu zpracování.

 

 


 

3. Zpracování rezervací v RX - popis stavů
Rozhodujícím údajem pro řízení průběhu rezervace je stav zpracování rezervace v RX.
Při zpracování v RX prochází rezervace postupně stavy, které  jsou pevně dané a odpovídají jednotlivým úkonům v procesu vyřízení rezervace.


Upozornění

Stavy rezervace mohou nabývat hodnot, které na sebe určeným způsobem navazují, pořadí a návaznost je pevně určena, tzn. není možné stavy rezervace libovolně nastavovat, přeskakovat, vracet se zpět apod.


Výčet stavů, kterých může rezervace nabývat

1.Staženo - stav reprezentuje situaci, kdy rezervace byla stažena z úložistě, ale nebylo započato její zpracování-vyřízení

2.Rozpracováno - stav reprezentuje situaci, kdy byla rezervace přijata ke zpracování

3.Připraveno k vyzvednutí - stav reprezentuje situaci, kdy je zboží zajištěni (ve skladu nebo došlo po objednávce) a je připraveno v rámci zpracování rezervace k výdeji, důležitým doplňujícím údajem v tomto stavu je Datum připraveno

4.Vyřízeno, vyzvednuto - stav reprezentuje situaci, kdy bylo zboží zákazníkem vyzvednuto a vyřízení rezervace proběhlo úspěšně

5.Zrušeno, zamítnuto  - stav reprezentuje situaci, kdy došlo k nevyřízení rezervace, důvodem může být stav nebo platnost eRp nebo ePou, nevyzvednutí rezervovaného zboží do termínu  Datum připraveno, nedostupnost zboží, odmítnutá záměna nebo jiné důvody, důležitým doplňujícím údajem v tomto stavu je Důvod zrušení.

 

Návaznosti stavů rezervace

Následující diagram znázorňuje návaznosti stavů.
Diagram ukazuje, že stavy 1,2,3,4 na sebe postupně navazují a ukazuje také, že ze stavu 1,2,3  je možné nastavit stav 5 a rezervaci zrušit.

 

Nastavování stavů zpracování rezervace
Stavy zpracování rezervace v RX se nastavují ve formuláři Rezervace eRp a ePou dvojím způsobem

editací v dialogovém okně (kliknout na piktogram, označeno 1 )
tento způsob slouží k práci se stavem, kdy je třeba nastavit doprovodné údaje (termín "připraveno do") na jiné hodnoty než určuje pravidlo dnes + 5 dní nebo při zamítnutí rezervace (zápis důvodu zamítnutí)

zrychleně (kliknout na piktogram,označeno 2 )
tento způsob slouží k práci se stavem při normálním průběhu rezervace, klikne se na piktogram a to znamená "posuň stav na další předpokládanou hodnotu"
restrikce: tento způsob je dostupný pouze pokud je rezervace ve stavu 1, 2, 3

 


 


 

 


 

4. Zpracování rezervací v RX - průběh
Kapitola popisuje příklad zpracování rezervace.

Na vybraných stanicích je zobrazováno avízo o rezervacích na webovém úložišti a rezervacích ke zpracování v RX.
Personál má takto možnost nahlédnout na stav rezervací a vhodným způsobem reagovat - rezervace stáhnou z úložiště, rezervace zpracovávat v RX.

Krok 1 
Zpracování rezervace ve stavu "1. Staženo"
.. kontrola a posouzení rezervace

 

Rezervace eRp, ePou je nejdříve zkontrolována .. některé situace lze vyhodnotit jednoznačně, některé dle uvážení, rozhoduje lékárna

stavy mimo PREDEPSANY, CASTECNE_VYDANY = rezervace není dále zpracovávána a je vyhodnocena jako zamítnutá

platnost eRp, ePou
mimo platnost = rezervace není dále zpracovávána a je vyhodnocena jako zamítnutá
ohrožená platnost = podle úvahy zamítnout ..  jde o to, zda nehrozí, že realizace rezervace tzn. její vyzvednutí nenastane až po platnosti

dostupnost zboží
zde může dojít k situaci .. zboží skladem všechny LP, ZM .. zboží částečně skladem, část objednat .. zboží je třeba objednat
předpoklad je, že dostupnost zboží k objednání  se provede na PIN

 

Následující stav
Pokud proběhne kontrola úspěšně,  je rezervace převzata ke zpracování a to tím, že je nastaven stav zpracování na hodnotu 2. Rozpracováno

 

Návaznost stavů
Na tento stav navazuje jako možný stav 2. Rozpracováno nebo 5. Zrušeno, zamítnuto
 

 


 

Krok 2 
Zpracování rezervace ve stavu "2.  Rozpracováno"
.. kontrola vykrytí rezervace, objednání zboží, schválení záměny
 

Kontrola vykrytí .. jde o zajištění zboží pro rezervaci ve skladu nebo prostřednictvím objednávky.
V rámci této fáze se předpokládá, že zboží, které je ve skladu, je  pro rezervaci označeno (např.fyzicky přemístěno do regálu rezervací) a o zboží, které je pro rezervaci objednáno, je do rezervace proveden záznam ve formátu (datum, kde, kod řešil, poznámka)


I u objednání je možné postupovat zadáním údajů v dialogu nebo u běžných rezervací zrychleně.
 

Schválení záměny

V rámci této fáze je možné řešit i záměnu zboží. Záměnu je třeba s pacientem projednat a to telefonicky.

V případě schválení záměny pacientem je třeba tuto skutečnost k rezervaci poznamenat ..  zadáním v dialogu nebo zrychleně.
Informace o schválení záměny je důležitá pro expedici, aby expedující mohl argumentovat, připomenout osobě, která vyzvedává zboží, že záměna byla projednána a schválena.


 

          Možné situace schválení zámany, způsoby řešení ..

          
          Nedaří se telefonický kontakt s pacientem

Pokud se nepodaří pacienta telefonicky kontaktovat, je třeba u rezervace tuto skutečnost poznamenat nastavením příznaku Nezastižen.
Nastavení tohoto příznaku automaticky vygeneruje emailovou a SMS notifikaci pacientovi, aby lékárnu kontaktoval a záměna mohla být projednána.


Odmítnutí záměny
V případě odmítnutí záměny pacientem velmi pravděpodobně dojde k zamítnutí rezervace (viz Krok 5).

 

 

Průvodka rezervace

Následně je možné vytisknout průvodku rezervace.

 

Následující stav

Pokud proběhne kontrola úspěšně,  je rezervace převzata ke zpracování a to tím, že je nastaven stav zpracování na hodnotu 3. Připraveno k výdej
 

Návaznost stavů
Na tento stav navazuje jako možný stav: 3. Připraveno k výdej nebo 5. Zrušeno, zamítnuto



 

Krok 3 
Zpracování rezervace ve stavu "3. Připraveno k výdeji".. čekání na vyzvednutí (expedici) zboží

 

V rámci této fáze se pouze čeká na vyzvednutí zboží.

Pokud je rezervace vyzvednuta do termínu Datum připraveno, pak je třeba rezervaci nastavit do stavu 4. Vyřízeno, vyzvednuto

Pokud není rezervace vyzvednuta do termínu Datum připraveno, pak je třeba rezervaci nastavit do stavu 5. Zrušeno, zamítnuto, resp. je možný pokus o kontakt s pacientem a v případě dohody i prodložení lhůty pro vyzvednutí.


Návaznost stavů
Na tento stav navazuje jako možný stav: 4. Vyřízeno, vyzvednuto nebo 5. Zrušeno, zamítnuto
 

 


 

Krok 4 
Zpracování rezervace ve stavu "4. Vyřízeno, vyzvednuto".. konec, úspěšně realizovaný případ

 

V rámci této fáze není třeba nic dělat, rezervace je úspěšně dokončena, vyzvednuta.
 

Návaznost stavů 
Na tento stav nenavazuje další stav.

 


 

alternativní Krok 5
Zpracování rezervace ve stavu "5. Zrušeno, zamítnuto"

 

V rámci této fáze není třeba nic dělat, rezervace je zrušena, zamítnuta .. důvod je v rezervaci poznamenán.


Možné důvody jsou hodnoty z výčtu

Návaznost stavů 
Na tento stav nenavazuje další stav.
 

 

..

 

 

 

Copyright © 2024 RXSW / JSpl