Text byl převzata z dokumentace CÚeR a popisuje způsob jak řešit dodatečné odeslání výdejů na eRp v případě technických výpadků infrastruktury nebo problémů při odeslání, které nebylo možné řešit v den expedice.
Dodatečné nahrávání výdejů po dočasném výpadku internetu v lékárně
Výdej je nyní nutné zasílat vždy s aktuálním datem, což je ověřováno kontrolou L009.
Řešení pro možnost nahrávat výdej s dřívějším datem pro případ obnovení spojení po dočasném výpadku je založeno na použití stavu „připravovaný“. U předpisů v tomto stavu je možné zadat výdeje zpětně až do dne, kdy ke změně stavu na „připravovaný“ došlo. Výdej je možné v takovém případě založit i po platnosti předpisu, ale datum výdeje musí spadat do doby platnosti předpisu.
V případě technického výpadku v lékárně bude možné použít jednoduchou mobilní nebo webovou aplikaci poskytovanou zdarma od SÚKL, která umožní po zadání kódu předpisu náhled na tento předpis a případně provést změnu jeho stavu na „připravovaný“. Lékárna by proto měla být na tuto možnost připravena předem, protože tyto aplikace vyžadují pro své použití certifikát pracoviště a přístupové údaje konkrétního uživatele (lékárníka).
Při změnách již provedených výdejů je nutné zachovávat jejich datum, který není možné po založení měnit. Datum vlastního provedení takové zpětné změny výdeje však není omezeno a změna proto může být provedena i po datu platnosti předpisu.
|