Navigation: RADIX help verze 1.12.96 > ERP - Elektronická preskripce >

Řešení situací  při přefakturaci eRp

Previous Next

 

 

 

 

Tato kapitola obsahuje popis postupů při řešení situací při přefakturaci eRp na ZP.

 


Situace 1.
Ze ZP je vrácen eRp, důvod .. jednalo se o pojistěnce jiné pojištovny.

 

Postup

a/ v RX vystavit kopii eRp a na kopii změnit ZP

b/ u kopie v dialogu pro odeslání eRp, změnit ZP v CÚeR (viz kapitola s popisem změny ZP)
c/ výdeje eRp není třeba znovu odesílat

d/ zařadit kopii eRp do dávek
e/ vyfakturovat

 


Situace 2.

Ze ZP je vrácen eRp, který měl být fakturován samostatně např. jedná se o EU pojištěnce tzn. je třeba tento doklad označit příznakem EU a znovu samostatně v dávce vyfakturovat na stejnou ZP

 

Postup

a/ v RX vystavit kopii eRp a na kopii nastavit příznak EU

b/ zařadit kopii eRp do dávky
c/ vyfakturovat

d/ výdeje eRp není třeba znovu odesílat

 


Situace 3.
Ze ZP je vrácen eRp, důvod ..  osoba dle ZP neměla platné pojištění, při následném prošetření je zjištěno, že osoba pojištěna je tzn. je třeba znovu vyúčtovat na stejnou pojišťovnu bez jakýchkoliv změn v dokladu


Postup

a/ v RX vystavit kopii eRp
b/ zařadit kopii eRp do dávek
c/ vyfakturovat

d/ výdeje eRp není třeba na CÚeR odesílat
 


Situace 4. 
Ze ZP je vrácen eRp, důvod .. chybné ICP (chyba lékaře při předepsání eRp) tzn. je třeba změnit ICP a znovu vyúčtovat na stejnou ZP 

 

Jedná se o nejsložitější situaci.
Lékárna nemůže ICP měnit, to může provést pouze lékař.
Lékárna v hlášení výdeje na eRp údaj ICP neodesílá.
Lékař nemůže měnit předpis eRp, na který byl proveden výdej.
ZP neproplatí eRp, který nemá správné ICP.

Tuto situaci by měla řešit ZP s lékařem a následně koordinovat s lékárnou pro změnu ICP v dávce a fakturaci.
 

Postup 1

Komunikovat se ZP, zda neproplatí eRp pokud se ICP změní na správné jen v dávce eRp pro fakturaci, přičemž ICP na CÚeR nebude měněno.
Podle informace z lékáren se to u některých ZP daří (211 + možná některé další).
 

a/ v RX vystavit kopii eRp a na kopii nastavit správné ICP

b/ zařadit kopii eRp do dávky
c/ vyfakturovat

d/ výdeje eRp není třeba znovu odesílat

 

 

Postup 2

Pokud je lékař v "dosahu" a podaří se od něho získat "razítko", je možné převést eRp na listinný a vyúčtovat.
Takto to často probíhá tam, kde je lékař v budově.
 

a/ u původního eRp zrušit výdeje v CÚeR, doporučujeme kvůli lékaři (viz Odeslání hlášení výdeje na eRp do CÚeR , podkapitola Zrušení výdeje na eRp)

b/ v RX vystavit kopii eRp a tuto kopii převést na listinný recept

c/ zařadit kopii do dávky
d/ vyfakturovat

 

 

Postup 3

Požádat lékaře o vystavení nového eRp a ten expedovat a vyúčtovat.
Zde bude obvykle třeba stornovat výdeje na eRp v RX a následně zrušit výdeje v CÚeR.

 

a/ stornovat výdeje u původního eRp

b/ u původního eRp zrušit výdeje v CÚeR, doporučujeme kvůli lékaři (viz Odeslání hlášení výdeje na eRp do CÚeR , podkapitola Zrušení výdeje na eRp)

c/ expedovat nový eRp

d/ odeslat výdeje nového eRp, proběhne při expedici
e/ zařadit nový eRp do dávky
f/ vyfakturovat

 


Situace 5. 
ZP 211 někdy vraci eRp, kde je celkovy výdej nějaké položky uskutečněn dílčím způsobem v jeden datum
např. pacient má na eRp 2 balení jednoho léku, 1 balení je vydáno dopoledne a jedno vydáno odpoledne ve stejný den.

 

Může se jednat i o opakovací eRp (všechny výdeje ve stejný den). ZP argumentuje, že to "vyhazuje nějaky SW automat informačního systému ZP" jako tzv. duplicitu.  U listinných receptů bylo řešeno přepsáním datumu výdeje a znovunaúčtováním na ZP (pak to SW ZP vyhodnotil jak "v pořádku").

 

Jak v této situaci postupovat?   Lze změnit datum výdeje eRp pro znovuvyúčtování na stejnou ZP ?

 

Vyhodnocení postupu ZP

U této situace lze konstatovat, že lékárna postupuje správně. Oba výdeje jsou nezávislé, mají unikátní identifikátor výdeje, který vygeneruje CÚeR a nelze je tedy zaměnit. ZP nepostupuje správně, metodika vyhodnocení ZP není správná.

 

Postup 1

Ohradit se proti této praxi ZP a žádat přezkoumání a vyřešení těchto případů na straně ZP a úhradu vrácených eRp resp. možnost znovunaúčtovat vrácené eRp (viz popis situace 3 v této kapitole).

 

Postup 2, který by byl založen na změně datumu výdejů

tzn. odeslané výdeje měnit tak, aby byly v různých datumech.

 

Bohužel CÚeR uplatňuje následující restrikci.

Datum výdeje není možné při znovuodeslání měnit a to ani v případě, že nebyla ukončena jeho platnost.


Hlášení výdeje na eRp by se muselo zrušit a odeslat nové hlášení, ale to bude znamenat problém při vypršením platnosti eRp.
 

CÚeR při změně datumu výdeje hlásí následující chybu.

 

 


 

..

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2024 RXSW / JSpl