|
V následujícím tématu se budeme zabývat postupem obsluhy klientů, kteří jsou zaregistrováni do věrnostního systému.
Každý výdej zboží pro registrovaného zákazníka je potřeba přiřadit - identifikovat, aby se zákazníkovi aktualizoval kredit a mohlo dojít k čerpání slev. Přiřazení lze provést v průběhu pořizování výdeje. Jakmile provedete operaci "Ukončení prodeje" (stisk klávesy F12) identifikaci již nelze provést, protože výdej je již uzavřen.
Po provedení operace "Ukončení prodeje" (F12), program vypočte slevu z platby v hotovosti. O výši slevy jste informováni v titulní liště dialogového okna "Pokladna".
 Zákazníkovi můžete nabídnou slevu z kreditu v našem příkladě viz. obrázek je to 20,-Kč. Jestliže se zákazník rozhodne slevu čerpat, stiskněte klávesu F3. Částka k úhradě se přepočítá. Pokračujte běžným způsobem tj. uzavřením prodeje a případným tiskem účtenky. Dále se věnujeme podrobněji řešení jednotlivých popsaných kroků.
Přiřazení zákazníka k výdeji Ve výdeji do pole pro zadávání vydané skladové položky sejměte čárový kód z karty zákazníka. Program provede identifikaci a zjištěné informace přenese do titulní lišty formuláře prodeje (volný prodej/recepty) viz. obrázek. 
Zákazník zapomněl kartu Stiskněte klávesy CTRL+K (hlavní menu Operace - Podrobnosti o klientovi), potvrďte dotaz "Nebyla zadána karta. Zobrazit seznam?", vyhledejte zákazníka v seznamu a stiskněte tlačítko "Vybrat pro prodej".
Změna zákazníka přiřazeného k výdeji Umístěte kurzor do pole pro zadávání vydané skladové položky a sejměte čárový kód z karty. Program provede identifikaci ze sejmuté karty.
Zrušení provedené identifikace klienta do výdeje Z hlavního menu zadejte příkaz Operace - Zrušení načtení klienta
Tisk účtenky - tiskopis účtenky obsahuje informace o slevách 
|
|