Navigation: RADIX help verze 1.12.96 > EPOU - Elektronická preskripce >

Vybrané informace z dokumentace SUKL ePou

Previous Next

 

 

 


Vybrané informace a kapitoly z dokumentace SUKL k ePou.

 


 

Stavy předpisu

Každý ePou má nastaven přesně jeden z  následujících stavů:

 

Předepsaný

Výchozí stav předpisů po založení předepisujícím.

 

Připravovaný
Výdejna pracuje na výdeji (objednala zdravotní pomůcku u distributora nebo ji dala do výroby). Výdej může provést jen výdejna, která nastavila stav Připravovaný. Tento stav se proto používá i pro případy blokace předpisu pro výdej v případě, že nelze provést z důvodu lokálního technického výpadku plnohodnotný výdej.


Částečně vydaný

Výdejna provedla výdej, ale může následovat ještě další výdej.

 

Plně vydaný 
Výdejna provedla výdej, a už nebude následovat žádný další výdej. Změnit stav může jen výdejna, která provedla poslední výdej a nastavila stav na Plně vydaný.

 

Nedokončený výdej

Výdejna sice nevydala zdravotnický prostředek, ale chce zaznamenat k předpisu ePoukazu nějakou doplňující informaci (důvod proč nebylo vydáno) a může následovat ještě další výdej. Tento stav je možné použít pouze u prvního takového výdeje, protože v takovém případě nelze zachovat stav Předepsaný. Pokud už na předpisu nějaký výdej je, tak při založení nového výdeje bez položek je nutné ponechat stav tak jak je (Částečně vydáno).

 

Čeká na podklady z výdejny

Zdravotnický prostředek vyžaduje schválení zdravotní pojišťovnou a lékař potřebuje od výdejny ještě další informace – např. cenovou předkalkulaci, technický popis. Předepisující tyto podklady vyžaduje pro předání ke schválení na zdravotní pojišťovnu.

ePoukaz může načíst jakákoliv výdejna.

 

Připravované podklady

Výdejna připravuje podklady pro předepisujícího lékaře (např. cenovou předkalkulaci, technický popis zdravotnického prostředku).

Výdejna dodala podklady

Výdejna dodala předepisujícímu podklady.

 

Zrušený

Předepisující ePoukaz zrušil.

 

 


 

 

Scénáře předepsání a výdeje ZM  (dle dokumentace ePou SUKL)


varianta
Sériově vyráběný zdravotnický prostředek hrazený ze zdravotního pojištění (celá úhrada nebo částečná) bez schválení zdravotní pojišťovnou

Proces bude obdobný jako u listinného poukazu.

1. Lékař vystaví ePoukaz, poukaz je uložený v centrálním úložišti elektronických poukazů.

2. Lékař předá pacientovi vytištěnou průvodku ePoukazu s identifikátorem ePoukazu nebo může tuto průvodku poslat např. prostřednictvím SMS nebo emailu – stejná analogie jako je v případě eReceptu

3. Pacient přijde do výdejny a „předloží ePoukaz“. Postačí, aby předal identifikátor ePoukazu.

4. Výdejna ePoukaz načte

5. Výdejna provede zápis výdeje do centrálního úložiště elektronických poukazů

6. Pokud výdejna nebude mít zdravotnický prostředek, pacientovi nabídne objednání/vyrobení a druhou návštěvu. V takovém případě výdejna provede „rezervaci“ ePoukazu, aby na ePoukaz nebylo možné vydat v jiné výdejně (V opačném případě má právo jít pacient jinam.).

7. Zdravotní pojišťovna obdrží po výdeji data o předpisu a výdeji

8. Proces předání dávek výdejnou na zdravotní pojišťovnu je stejný jako v případě listinného poukazu a je mimo systém ePoukaz. Systém ePoukaz tento proces nepokrývá.

 

varianta

Individuálně vyráběný zdravotnický prostředek hrazený ze zdravotního pojištění (celá úhrada nebo částečná) bez schválení zdravotní pojišťovnou

Proces bude obdobný jako u listinného poukazu.

1. Lékař vystaví ePoukaz, poukaz je uložený v centrálním úložišti elektronických poukazů. Systém ePoukaz vygeneruje jednoznační identifikátor ePoukazu.

2. Lékař předá pacientovi vytištěnou průvodku ePoukazu s identifikátorem ePoukazu nebo může tuto průvodku poslat např. prostřednictvím SMS nebo emailu – stejná analogie jako je v případě eReceptu.

3. Pacient přijde do výdejny a „předloží ePoukaz“. Stačí, aby předal identifikátor ePoukazu.

4. Výdejna ePoukaz načte a „Zarezervuje“ poukaz, aby nebyl uplatitelný paralelně v jiné výdejně

5. Dále postupuje jako u listinného poukazu, vybere případně od pacienta zálohu, začne výrobu pomůcky

6. Při vyzvednutí pomůcky pacientem, výdejna provede zápis výdeje do centrálního úložiště elektronických poukazů

7. Zdravotní pojišťovna obdrží po výdeji data o předpisu a výdeji

8. Proces předání dávek výdejnou na zdravotní pojišťovnu je stejný jako v případě listinného poukazu a je mimo systém ePoukaz. Systém ePoukaz tento proces nepokrývá.

 

 

.. další varianty budou doplněny

 

..

 

 

 

Copyright © 2024 RXSW / JSpl