Navigation: RADIX help verze 1.12.96 > Inventura, roční i průběžná > Provedení roční inventury > Metody provedení inventury >

Metoda pořízení inventárních dokladů

Previous Next

 

 

 

 

Metoda pořízení inventurních dokladů a dopřesnění inventárního stavu

Tato metoda je nejčastěji používanou, je vhodná především tam, kde je zboží označeno štítky s čárovým kódem lékárny

 

Pozn. Pokud není zboží označené vnitřními EANy, použití této metody není vyloučeno, ale postup není tak efektivní.

 

Skládá se ze 3 postupných fází.

 

Fáze 1 

pořízení inventurních dokladů (viz kapitola Inventurní doklady)

 

Provádí se systematické pořízení (tím je myšleno postupně regál po regálu, šuplík po šuplíku, ... ) údajů o existujícím zboží a to po šaržích, dodávkách, ... nahléd na evidovaný stav je možný.

 

Inventarizované zboží, které je fyzicky na skladě se pořídí do tzv. inventurních dokladů (nejlépe pomocí čtečky čárových kódů ).

Pořízení inventurních dokladů provádějí týmy optimálně 2-3 lidí. Každý tým má přidělenou část skladu, tým si založí alespoň jeden inventurní doklad, doporučuje se ale, založit si v rámci týmu více dokladů a to s přihlédnutím k členění skladu(ů), které bude tým inventarizovat, (např. zboží výdej na recepty, sklad ZM, pomocný sklad, apod)

 

Postupně se do inventárního dokladu co nejpřesněji pípá, resp. ručně zadává fyzicky nalezené zboží.

Pokud je 1 šarže (dodávka) zboží na více místech, neřeší se to, napípá se vícekrát do různých inventárních dokladů.

Není vhodné, aby více týmů sdílelo jeden inventurní doklad.

 

Přechod od fáze 1 k fázi 2 proběhne provedením operace Vygenerovat stav skladu - stav z inventurních dokladů.

 

Fáze 2

kontrola a dopřesnění inventárního stavu Vygenerovaný inventární stav je seznam všech nenulových skladových karet tedy těch, které byly ve fázi 1 pořízeny. V tomto seznamu je vidět stav evidovaný (současný) a stav sumovaný z údajů z inventurních dokladů (budoucí), zároveň jsou vidět i rozdíly množstevní i finanční. Je dostupný i sumární údaj o současném stavu skladů a budoucím stavu skladů, tak aby bylo možné vyhodnotit, jak a zda se inventurní vysledek blíží k očekávanému nebo přijatelnému vysledku.

 

Poznámka:

Nenulový v předchozím odstavci znamená, že záznam má nenulový současný stav nebo nenulový budoucí stav.

Je možné zahrnout i nulové , ale obvykle se nezahrnují, protože znepřehledňují zpracování.

 

V inventárním stavu obvykle dochází k dopřesnění inventury, a to v tom smyslu, že sortimentní položky u kterých jsou nalezeny rozdíly jsou znovu fyzicky zinventarizovány. Případné opravy se provádění přímo v seznamu s inventárním stavem.

Ukončení fáze 2 se provádí po odsouhlasení inventurního rozdílu a to převodem inventurního stavu

do nového skutečného stavu skladu.

Po ukončené fáze 2 je možné obnovit standardní skladový provoz tzn. vydávat a přijímat zboží.

 

Fáze 3

příprava podkladů pro zaúčtování inventury

 

 

 

..

 

 

 

Copyright © 2024 RXSW / JSpl