Před provedením inventury se v rámci přípravy důrazně doporučuje:
- ukončit všechny rozpracované skladové operace
- uzavřít všechny skladové doklady
- dořešit všechny resty, nesrovnalosti, apod.
- během inventury neprovádět skladové pohyby (výdeje, příjmy, storna receptů a poukazů)
Zahájení inventury
Před zahájením inventury je třeba provést přepočet stavu skladu (menu Nástroje volba Přepočet stavu).
Další činnosti
Fakturace za zboží - není nutné uzavírat, ale je mnohem lépe fakturaci uzavřít.
Fakturace na pojišťovnu - není nutné uzavírat, ale je mnohem lépe fakturaci na ZP uzavřít.
Faktury a ODD na příjmu (pokud se provádí) - není nutné uzavřít, ale je lépe je uzavřít.
Retaxace - je-li to nutné, je možné provádět, při tom je nutné vyloučit provádění storen (ta mění stavy
skladu)
Postup při urgentním výdeji během inventury
Pokud bude nutné urgentně během provádění inventury něco vydat, pak se doporučuje postupovat následujícím způsobem - vydat zboží fyzicky, ale evidovat jako nevydané, započítat do inventárního stavu a evidenčně vydat až po inventuře
..
|