Navigation: RADIX help verze 1.12.96 > EET - Elektronická evidence tržeb >

Účtenka a její předání zákazníkovi

Previous Next

 

 

 

 

ZoET stanovuje náležitosti, které musí účtenka splňovat a zároveň vyžaduje, že účtenka musí být zákazníkovi vytištěna a předána resp. dostupná v jiné (elektronické) podobě. Zákazník může účtenku nepřevzít.

 

Citujeme z www.eTrzby.cz

„Zákon o evidenci tržeb neupravuje formát ani způsob předání účtenky zákazníkovi. Podnikatel může vystavit účtenku v tištěné podobě, elektronicky (bez tisku a předat jí zákazníkovi např. prostřednictvím e-mailu), či jiným obdobným způsobem, který umožňuje zákazníkovi s účtenkou disponovat. Přesto však bude nejčastěji docházet k předávání tištěných účtenek.“

 

Na toto je třeba brát zřetel, protože postup, kdy je zákazníkovi položen dotaz, zda si přeje účtenku a pokud si ji nepřeje pak ji netisknout, není správný a bude velmi pravděpodobně při kontrolních nákupech přísně hodnocen a také penalizován.

 

ZoET stanovuje, že účtenka musí obsahovat následující údaje

a/ fiskální identifikační kód (FIK) …........ tisk jen v běžném režimu

b/ daňové identifikační číslo (DIČ) podnikatele

c/ označení provozovny, ve které je tržba uskutečněna

d/ označení pokladního zařízení, na kterém je tržba evidována

e/ pořadové číslo účtenky

f/ datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky

g/ celkovou částku tržby

i/ bezpečnostní kód poplatníka (BKP)

j/ údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu

resp.

k/ podpisový kód poplatníka (PKP) …........ tisk jen ve zjednodušeném režimu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Účtenka v bežném režimu obsahuje sekci EET, která

obsahuje údaje a kódy mající vztah k EET. Tiskne se

kód FIK a BKP.

 

 

 

 

 

 

 

Účtenka ve zjednodušeném režimu, sekce EET se

liší, je vytištěn kód PKP a BKP, kód FIK se netiskn

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

..

 

 

 

Copyright © 2024 RXSW / JSpl