ZoET stanovuje náležitosti, které musí účtenka splňovat a zároveň vyžaduje, že účtenka musí být zákazníkovi vytištěna a předána resp. dostupná v jiné (elektronické) podobě. Zákazník může účtenku nepřevzít.
Citujeme z www.eTrzby.cz
„Zákon o evidenci tržeb neupravuje formát ani způsob předání účtenky zákazníkovi. Podnikatel může vystavit účtenku v tištěné podobě, elektronicky (bez tisku a předat jí zákazníkovi např. prostřednictvím e-mailu), či jiným obdobným způsobem, který umožňuje zákazníkovi s účtenkou disponovat. Přesto však bude nejčastěji docházet k předávání tištěných účtenek.“
Na toto je třeba brát zřetel, protože postup, kdy je zákazníkovi položen dotaz, zda si přeje účtenku a pokud si ji nepřeje pak ji netisknout, není správný a bude velmi pravděpodobně při kontrolních nákupech přísně hodnocen a také penalizován.
ZoET stanovuje, že účtenka musí obsahovat následující údaje
a/ fiskální identifikační kód (FIK) …........ tisk jen v běžném režimu
b/ daňové identifikační číslo (DIČ) podnikatele
c/ označení provozovny, ve které je tržba uskutečněna
d/ označení pokladního zařízení, na kterém je tržba evidována
e/ pořadové číslo účtenky
f/ datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky
g/ celkovou částku tržby
i/ bezpečnostní kód poplatníka (BKP)
j/ údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu
resp.
k/ podpisový kód poplatníka (PKP) …........ tisk jen ve zjednodušeném režimu
Účtenka v bežném režimu obsahuje sekci EET, která
obsahuje údaje a kódy mající vztah k EET. Tiskne se
kód FIK a BKP.
Účtenka ve zjednodušeném režimu, sekce EET se
liší, je vytištěn kód PKP a BKP, kód FIK se netiskn
..
|