Navigation: RADIX help verze 1.12.96 > EET - Elektronická evidence tržeb >

Provoz v režimu EET

Previous Next

 

 

 

 

 

Jak hlášení EET při expedici přes pokladnu funguje?

Hlášení tržeb v rámci EET by z pohledu expediční činnosti mělo být transparentní, tzn. nemělo by provoz nějak znatelně ovliňovat. To samozřejmě závisí na dostupnosti služeb portálu FS a odezvě na požadavky evidence dle ZoET z pokladních systémů. Dobu odezvy portálu FS nemůže aplikace RX nijak ovlivnit, ale dle garance FS by neměla být větší než 2sec.

 

Scénář při ukončení expedice se z pohledu lékárny nemění a je následujcící 

a/ expedující zadá F12 otevřít dialog pro ukončení expedice

b/ proběhnou obvyklé úkony při upřesnění typu úhrady resp. detailů čerpání výhod věrnostních systémů

c/ zákazník uhradí

d/ expedující potvrdí ukončení expedice,

... v tomto okamžiku RX komunikuje s portálem FS, aby hlásil tržbu a jako odpověď tohoto hlášení získal kód FIK a BKP (nutné pro tisk na paragon)

e/ tiskne se paragon a tím expedice končí a může začít další

 

Varianta při neúspěchu hlášení EET

pokud v kroku d/ portál FS nedodá potřebné údaje expedice probíhá tak , že RX o neúspěchu informuje expedujícího a podle nastaveného počtu opakování (v konfiguraci) nabídne znovuodeslání hlášení EET. Pokud se opakované hlášení nezdaří, expedice pokračuje krokem e/ tzn. tiskem paragonu, ukončením a začátkem další expedice. Rozdíl je pouze v tom, že na paragonu se namísto kódu FIK vytiskne kód PKP (344 znaků), tržba se v RX zaeviduje jako neodeslaná a bude zařazena k dořešení později (viz následující kapitoly).

 

Formáty a podoba kódů tištěných na účtenku jsou

Fiskální identifikační kód (39-místný údaj), tiskne se v běžném režimu

FIK např. "0228228e-1415-4d16-91ef-6e2c9a9036be-ff"

 

Bezpečnostní kód poplatníka (44-místný údaj) tiskne se v běžném i zjednodušeném režimu

BKP např. "8af1320b-2385b389-a5bd58a5-53fa2059-e931ceb3"

Podpisový kód poplatníka (344-místný), tiskne se pouze ve zjednodušeném režimu

PKP např.

"VepDCNOy+zUYmuk1DubAznjeNdyZwdccFGwFmFpPLkDu0XUutUha6qUBjeIC6xsbvVVj/qOd0U0w

WPfSaXwb1Kf84d58UC6ISAi9rOEdvC6PaRthjBC5k0DtCaLfUfNQfQa8xD0lJtTlqy9/ZZ5+mmsLqEVurO

Rj0RGCRltlgf4r79u5zF/Oj6ix5gmA2uOUYcTLZvGLzboL5M5TPAZMlaV0/Rj0JrS38XMR6FeXIyXtLWNP

682Ep21NSrzShJYgGq8EPLkhVp383Kt1swP31azfrKzaowv07/D4tZgEMsLGzC+3HpmPPdqNebppFg3

MA+5JzeTctrwqbw+Ecmvnbg== "

 

Kontrolu, zda hlášení probíhá, lze provést snadno a to tak, že

1/ na paragonech se tisknou ve spodní části údaje FIK a BKP pro běžný režim resp. údaje BKP a PKP pro zjednodušený režim

2/ v historii výdejů (hotkey PgUp při expedici) nebo v agendě Výdeje přes pokladnu v modulu Výdej se v detailu expedice vpravo nahoře v sekci s informací o úhradě do pokladny zobrazuje textEET Ok.

3/ V agendě Pokladna v modulu Ekonomika je v detailu záznamu v pokladní knihy zobrazen FIK resp. informace, že záznam má být odeslání na portál FS, pokud se to dříve z nějakého důvodu nepodařilo (podrobněji viz níže).

 

Tržba evidovaná v běžném a zjednodušeném režimu

Pokud vše funguje normálně pak tržba je evidována v běžném režimu a to bezprostředně při ukončení expedice a není třeba ji nějak dále řešit. Pokud se tržbu nepodaří při expedici odeslat je tato skutečnost zaevidována pro pozdější dořešení a expediční činnost probíhá dále.

Neodeslané tržby je třeba bez zbytečného odkladu odeslat tzn. "ve vhodný okamžik" např. při denní uzávěrce pokladního místa, nebo při ukončení programu, nebo když je na to během dne čas.

 

 

 

Dodatečné odeslání hlášení se provádí prostřednictvím 2 nástrojů

 

1. Jednoduchého formuláře EET / Odeslání tržeb

V tomto formuláři je zobrazen seznam neodeslaných tržeb, přičemž je možné ho vyvolat při startu RX, ukončení RX nebo při provedení denní uzávěrky tržeb. Nastavení, kdy má být uskutečněna kontrola, se provede v konfiguraci aplikace na kartě Elektronická komunikace karta EET nastavením přepínačů Kontrola na neodeslané tržby (viz obrázek)

 

 

 

Je-li to nastaveno, pak se při startu nebo ukončení aplikace provede kontrola na existenci neodeslaných tržeb a jsou-li nalezeny, zobrazí se dialog pro odeslání (viz níže).

V uzávěrce pokladny se při existenci neodeslaných tržeb a nastavení, že toto se v tomto místě má kontrolovat, zobrazí označené tlačítko

 

 

 

 

Dialog pro dodatečné odeslání tržeb má následující podobu.

Tlačítka v něm umožňují jednotlivě nebo hromadně odeslat neodeslané tržby.

 

 

 

 

 

... druhý způsob pro Dodatečné odeslání hlášení

 

2. Funkcemi v agendě Pokladna v modulu Ekonomika

 

Ve formuláři v detailu záznamu pokladní knihy je zobrazen stav odeslání tržby.

 

 Případ, kdy je tržba odeslána.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Případ, kdy je třeba tržbu odeslat

 

 

 

 

 

 

 

 

V pokladní knize se kromě záznamů podléhajícím EET  mohou vyskytovat záznamy, které

a/ Nepodléhají EET např. Ruční příjem/výdej, Uzávěrka pokladny

b/ Pořízené mimo EET např. expedice za leden a únor před zavedením EET na lékárně

 

 

 

Pro odeslání je možné použít funkce v menu Operace.

 

 

 

..

 

 

 

 

 

Copyright © 2024 RXSW / JSpl